VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI

Dvosmjerni SMS (2-Way SMS) – Kako i zašto ga koristiti

SMS je danas jedan od najefikasnijih kanala za komunikaciju i prenošenje informacija primatelju, bilo da je riječ o privatnoj ili poslovnoj komunikaciji. SMS poruke imaju najveće stope otvaranja poruka, veće od svih ostalih kanala.

Iako se u poslovanju SMS koristi najčešće za slanje poruka u jednome smjeru, postoje slučajevi kada nakon slanja SMS poruke želimo dobiti povratne informacije od primatelja. U tim slučajevima koristimo tzv. 2-Way SMS ili dvosmjerne SMS poruke. U ovome članku objasnit ćemo što su dvosmjerne SMS poruke i kako funkcioniraju.

Sadržaj:

Što su dvosmjerne SMS poruke?

Za razliku od standardnih SMS servisa kojima se šalju jednosmjerne poruke primatelju, dvosmjerne SMS poruke dozvoljavaju slanje i registriranje odgovora putem web platforme ili API-ja korištenjem dediciranog virtualnog broja.

Kako funkcionira dvosmjerni SMS?

Kao prvo, potreban je virtualni broj za državu gdje želite uspostaviti dvosmjernu SMS uslugu. Postoje dvije vrste virtualnih brojeva: dugački brojevi koji se koriste za pozive (npr. +385 98 112 113), i kratki brojevi koji se koriste u SMS komunikaciji (npr. 1234).

Kratki broj možete koristiti za iniciranje dvosmjerne SMS komunikacije s primateljima na koji oni mogu odgovoriti putem SMS-a.

Najčešći primjeri dvosmjerne SMS komunikacije

1. Rezervacije i potvrde

10-15% zakazanih termina propusti se zbog loše komunikacije, što može negativno utjecati na poslovanje. Upravo zbog toga, slanje kratkog SMS podsjetnika za rezervaciju ili potvrdu iste može puno značiti za poboljšanje cjelokupne komunikacije, organizaciju rasporeda i slično.

Primatelji mogu jednostavno potvrditi svoj termin kratkim odgovorom na automatsku SMS poruku sustava za rezervacije.

Primjer 2-way SMS rezervacije
Primjer 2-way SMS rezervacije

 2. Dostave i narudžbe

Praćenje dostave i potvrda dolaska paketa putem SMS poruka može smanjiti broj nedostavljenih paketa i tako uštedjeti resurse koji bi se u suprotnom nepotrebno potrošili na vraćanje i ponovno slanje paketa krajnjem korisniku. Također, pozitivno će utjecati na zadovoljstvo kupaca jer su obaviješteni na vrijeme o dolasku paketa.

Primjer 2-way SMS obavijesti o dostavi
Primjer 2-way SMS obavijesti o dostavi

3. Promocije

Dvosmjerni SMS je idealan za korištenje u promotivnim kampanjama. Primjerice, korisnici mogu započeti interakciju s Vašim prodajnim timom slanjem jednostavne SMS poruke. Na ovaj način možete prikupiti nove kontakte za daljnje prodajne i marketinške aktivnosti.

Primjer 2 -way SMS promocije

4. Povratne informacije (feedback)

SMS omogućava brzo i jednostavno slanje anketa Vašim korisnicima ili kupcima. Dobivanje povratne informacije odnosno feedbacka nudi priliku za poboljšanjem Vaših proizvoda ili usluga, održava dobar odnos s kupcima i istovremeno Vam može pružiti personalizirane podatke o njihovim preferencijama.

Primjer 2-way SMS ankete

5. Alarmiranje

Dvosmjerni SMS može se koristiti u slučaju kada je potrebno brzo obavijestiti osoblje o nekim tehničkim problemima. Primjerice, automatizirano SMS upozorenje poslat će se pojedinim članovima tima koji slanjem odgovora mogu potvrditi preuzimanje zadatka.

Primjer 2-way SMS alarmiranja
Primjer 2-way SMS alarmiranja

Glavne prednosti dvosmjernih SMS poruka

1. Povećanje stopa otvaranja i konverzija

Stope otvaranja SMS-a su većinom iznad 90%, a velik broj SMS poruka se pročita u roku od 3 sekunde. Stope otvaranja SMS-a znatno su veće od poruka e-pošte i zbog toga postoji veća šansa da će korisnici izvršiti kupnju kada se SMS koristi u promotivnoj kampanji. Također, svoje poruke možete prilagoditi na temelju lokacije, demografskih podataka ili prethodnih kupnji korisnika.

2. Ušteda budžeta

Usporedno s drugim vrstama marketinških kampanja, SMS kampanje u većini slučajeva imaju manje troškove. Ovo je dobro i za korisnike i za tvrtke jer korisnici imaju mogućnost razgovora uz nisku naknadu ili besplatno, dok tvrtke ne moraju ulagati velik dio svog proračuna za dodatne komunikacijske alate. Budući da su manji troškovi, ova vrsta komunikacije prikladna je za mala poduzeća koje nemaju velik proračun prilikom pokretanja poslovanja.

3. Poboljšanje ponude dobivanjem povratnih informacija

Povratne informacije su presudni čimbenik rasta i razvoja za bilo koju vrstu posla, a dvosmjerni SMS je jednostavan i efikasan način za njihovo prikupljanje.

Na primjer, nakon što kupac preuzme pošiljku naručenog proizvoda, prima SMS poruku od tvrtke s tekstom poput: “Kako biste ocijenili našu uslugu od 1 do 10?” Potrebno je samo nekoliko sekundi da odgovori, a također povećava šanse da će korisnik i sljedeći puta odgovoriti na poruku.

4. Analiza korisničkog iskustva i popunjavanje baze podataka

Dvosmjerna SMS usluga može se integrirati sa sustavima kao što su CRM (upravljanje odnosima s kupcima) i CDP (platforma za podatke o kupcima). Na ovaj način možete direktno povezivati odgovore na SMS poruke s postojećim bazama podataka, što Vam pomaže u daljnjoj analizi. Također, integracijom s ovim sustavima imate mogućnost personalizirati poruke i automatizirati njihovo slanje prema određenim uvjetima, segmentirati primatelje, itd.

Kako učinkovito koristiti dvosmjerni SMS

Informacije i povjerenje imaju ključnu ulogu

Prikupljanje privatnih informacija korisnika i pristanak za korištenje tih informacija nije lak zadatak. Nitko ne želi neželjene poruke na svojim privatnim telefonima, stoga SMS poruke moraju sadržavati relevantne informacije. Ako pružite točne podatke, a poruke budu kratke i jasne, postoji veća šansa da će korisnici odgovoriti.

Svaka SMS poruka koju pošaljete je šansa za izgradnju stabilnog odnosa s korisnicima ili šansa za gubitak povjerenja. Osobni podaci koriste se za personalizaciju poruka i poboljšanje cjelokupnog korisničkog iskustva, a definitivno se ne bi trebali koristiti za poruke koje će korisnici smatrati neželjenima (spamom).

Održavajte aktivni razgovor

Nakon što korisnici pristanu na uvjete korištenja i prime poruku, sljedeći je korak nastavak razgovora. Čak i ako je riječ o običnoj zahvalnoj poruci, može puno značiti ako je personalizirana jer stvara povjerenje. Dugoročno gledano, ako nastavite razgovore s korisnicima možete prikupiti važne podatke o njihovim preferencijama i koristiti ih za bolje razumijevanje njihovog ponašanja ili budućih namjera.

Ažurirajte baze podataka

Da bi povećali učinkovitost slanja dvosmjernih SMS poruka, jedan od najvažnijih čimbenika je praćenje baze kontakata (brojeva). Budući da ćete slati poruke samo na aktivne brojeve, na taj način možete smanjiti troškove SMS-a i preciznije doći do željenih primatelja.

Čišćenje baze brojeva

Zaključak – zašto trebate koristiti dvosmjerni SMS u Vašoj poslovnoj komunikaciji

Dvosmjerni SMS je definitivno jedan od najboljih načina da Vaše korisnike aktivno uključite u komunikaciju. Njegove prednosti i učinkovitost razlog su zbog kojeg mnoga poduzeća ulažu u ovu vrstu komunikacije. Tehnologija koja stoji iza razmjene poruka neprestano se ažurira i nova komunikacijska rješenja dolaze na tržište.

Ovdje saznajte više o tome kako Vaše poduzeće može koristiti SMS.

Zainteresirani ste za suradnju?

Kontaktirajte nas

VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI