VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI

Zašto su nagradne igre najučinkovitiji marketinški kanal

nagradne igre u marketingu

Prije provođenja bilokakve marketinške strategije iznimno je važno poznavati ponašanje potrošača. Jeste li se ikad zapitali što to zapravo motivira potrošače prilikom kupovine? Ako bi vaš odgovor bio nešto u stilu sljedećeg: troškovna učinkovitost, vrijednost proizvoda, korist proizvoda, …u krivu ste.

U stvarnosti, potrošači nisu svjesni da su daleko manje racionalni pri donošenju odluka vezanih uz proces kupnje. Generalno ne razmišljaju o tome zašto kupuju određene proizvode i što ih to uopće privlači kod određenih brendova. Brojna istraživanja pokazala su da kupci uglavnom proturječe svojim uvjerenjima i stavovima vezanima uz svoje kupovne navike.

Kod motivacije za kupnju glavnu riječ vode podsvijest i emocije. Ljudski mozak funkcionira tako da konstantno pokušava pronaći prečice, s ciljem izbjegavanja napora koji stvara razmišljanje sa svrhom. Upravo na tome temelji se koncept brendiranja. Cilj svakog brenda je ostaviti utisak na kupce, kako bi ga upamtili i povezali se s njim na više razina.

Još jedan bitan faktor koji utječe na odluke potrošača je razina uspješnosti marketinške kampanje. Kupci su sami po sebi naklonjeni proizvodima brendova koji su im poznati od prije. Iz tog razloga brendovi nastoje ostvariti što dužu prisutnost proizvoda u pamćenju kupaca i omogućiti svoju integraciju u njihovu podsvijest. Najučinkovitija metoda za to je višestruko prikazivanje. To nam je svima jasno s obzirom na to koliko smo izloženi reklamama. U usporedbi s reklamama, kontinuirane kampanje nagradnih igara imaju jednak potencijal za podizanje svijesti o brendu, ali na puno manje invazivan način.

Nagradne igre jedan su od najsnažnijih i najefektivnijih marketinških alata za privlačenje pozornosti. Kvalitetno osmišljena kampanja može doprinijeti izgrađivanju imena brenda, ostvariti vjernost kupaca, i u konačnici rezultirati povećanjem prodaje.

Jeste li znali da ovi brandovi svake godine više puta organiziraju nagradne igre (barem tri ili četiri)?

Na koji su točno način nagradne igre efektivne?

Unatoč svim naprecima čovječanstva, srž onog što nas pokreće je naš urođeni natjecateljski duh. Kompetitivnost je jedan od temeljnih ljudskih instinkta. Život je konstantna utrka s drugima, svi želimo biti bolji, pametniji, jači od ostalih.

Sljedeća dva faktora imaju ključan utjecaj na to hoće li koja kampanja nagradnih igara rezultirati uspjehom:

  • Jednostavnost sudjelovanja
  • Vrijednost nagrada

Možda pamtite dane kad su se naveliko kupovale novine i časopisi, a rubrike s nagradnim igrama se izrezivale i slale poštom kompanijama. Potom se nadate da će pošta uopće uspjeti stići na adresu.  Danas živimo u drukčijim vremenima, daleko jednostavnijima po pitanju igranja nagradnih igara. Zahvaljujući društvenim mrežama, nagradne igre mogu iskočiti na internetskim portalima, na mobitelu, Facebooku, i sve što se traži od nas možemo napraviti u samo nekoliko klikova. Što je jednostavnije sudjelovanje u nagradnoj igri, time je i veći odaziv sudionika.

Drugi ključni faktor je vrijednost nagrada. Naravno, ako se radi o proizvodu od kojeg sudionici mogu imati veliku korist, oni će biti motiviraniji za sudjelovanje u igri. No ovdje je osobito važno pronaći zlatnu sredinu. Prije određivanja vrijednosti nagrade potrebno je jasno definirati ciljeve koji se žele ostvariti određenom kampanjom.

Ako će nagrada biti novi auto, upoznavanje s poznatom osobom, ili jednostavno nekakav poklon vaučer – ovisit će o željenim rezultatima i ciljanoj publici zasebne kampanje. U svakom slučaju, od iznimne važnosti je da nagrada bude relevantna proizvodima i uslugama branda, te da se uspije ostvariti ravnoteža između maksimalne moguće vrijednosti nagrade i minimalnih troškova.

Koje su sve prednosti nagradnih igara?

Kvalitetno odrađena kampanja nagradnih igara može uvelike utjecati na poslovanje na više razina. Prije svega, to je izuzetno jeftina i jednostavna strategija koja ne zahtijeva veliku količinu vremena za provedbu. U području usluga konverzacijskog marketinga ima jedan od najvećih potencijala za povećanje prodaje.

Glavni cilj svake kampanje je dakako povećanje prodaje. Osim toga, to je i pouzdan pokazatelj njezine uspješnosti. Pomoću kvalitetne kampanje također možete privući kako i nove kupce, tako i reaktivirati već postojeće, pasivne kupce.

Pogledajmo to na primjeru jedne uspješne nagradne igre.

Jedno od najvećih čeških pivovara htjela je obilježiti obljetnicu svog osnutka u vidu jedne posebne kampanje. Temeljila se na sljedećem: od sudionika se tražilo da kupe njihova tri proizvoda, nakon čega bi dobili kod za pristup kratkom kvizu općeg znanja putem Facebook Messengera. Imali su mogućnost osvajanja jedne od 2500+ vrijednih nagrada, poput majica, suncobrana, krigli, garniture, čak i plaćenog putovanja u Prag. Igra se odvijala kroz Chatbot, a sudionici su davali odgovore na jednostavan način – odabirom brojki. Kampanja je ostvarila veliki uspjeh: povećanje prodaje od 36 %, rast broja korisnika za 23 %, i znatno povećanje prometa na Facebook stranici kompanije.

Kupci su vam u zimskom snu? Trgnite ih.

Brendovi često koriste nagradne igre s ciljem poticanja interakcije s kupcima, iz razloga što su one poprilično efektive kod postizanja reakcija. Hubspotovo istraživanje pokazalo je da svaka kampanja nagradnih igara rezultira povećanjem broja novih korisnika od čak 34 %. Ne zaboravimo i korist od reaktivacije neaktivnih kupaca. Svakom brendu od velike je važnosti da uloži trud u održavanje korisničke baze podataka, kako bi imali što jednostavniji način za stupanje u kontakt s korisnicima putem direct response kanala, poput SMS-a, mobilnih poruka, emaila, itd.

Udarite na sva zvona.

Također jedan od važnijih elemenata je utjecaj nagradnih igara na podizanje svijesti o brendu. Malo je reći da je Internet pretrpan sadržajem. Probijanje kroz gomilu svega toga nije nimalo jednostavno. Pomoću nagradnih igara može se efektivno podići vidljivost, ali na manje agresivan način u usporedbi s reklamama. Uz to, one dolaze i s jednom velikom prednosti – elementom djeljivosti na društvenim mrežama. Realno, koliko ste samo puta vidjeli svoje prijatelje na društvenim mrežama kako označuju jedni druge na objavama za nagradne igre?

Prikupite korisne informacije o svojim kupcima.

Čim postoji šansa za osvajanjem vrijednih nagrada, sudionici su motiviraniji za odgovaranje na pitanja i dijeljenje svojih podataka. Kampanja nagradnih igara odlična je prilika za prikupiti važne podatke o vašim kupcima i naučiti puno o njima.

Na primjer, možete prikupiti brojeve telefona i e-mail adrese kupaca, što će vam koristiti za kontakt u budućnosti. Uz to možete puno saznati o interesima i navikama cijele vaše publike. Sve navedene stvari iznimno su korisne kod razvijanja budućih marketinških kampanja.

Nagradne igre također imaju utjecaj i na ostvarivanje vjernosti brendu. Bilo da imate već etabliranu grupu kupaca, ili da ste još u fazi njihovog pridobivanja, šansa za osvajanjem nagrade svakako će ih potaknuti da steknu vaše povjerenje.

Što ulazi u strategiju svake uspješne kampanje nagradnih igara?

Uzeći u obzir sve dosad navedeno može se dobiti dojam da su nagradne igre savršena strategija bez nedostataka. Vjerojatno se pitate zašto se onda svi non-stop ne bave nagradnim igrama.

Razvijanje učinkovite kampanje ustvari nije jednostavno. Postoji 7 faktora od kojih svaki uvelike utječe na razinu njezine uspješnosti.

#1 Koncept igre

Koncept svake igre ključ je njezinog uspjeha. Prije realizacije svih pojedinosti vezanih uz koncept, potrebno je definirati željene ciljeve i ishode. Kampanja kojoj je cilj nagraditi postojeće kupaca specijalnim ponudama i popustima bit će potpuno drukčija od kampanje koja se fokusira na promociju novog proizvoda. No zlatno pravilo glasi: što je koncept jednostavniji za krajnjeg korisnika, to će kampanja biti uspješnija.

Dva tipa nagradnih igara koji se najčešće koriste su nagradni natječaji i igre darivanja (giveaways).

Nagradni natječaji

Koncept natječaja je jednostavan – sudionici se natječu jedan protiv drugog kako bi osvojili nagradu. Pobjednika se odabire s obzirom na specifični kriterij: onaj koji je najbrži, najvještiji, najkreativniji, ili sve od navedenog. Ima bezbroj načina za realizaciju nagradnih natječaja i ovdje je velika prilika svakom brendu da se iskaže svojom kreativnošću.

primjer nagradne igre

Igre darivanja (giveaways)

Igre darivanja vrsta su igara u kojima svaki sudionik ima jednaku priliku za osvajanjem nagrade, a pobjednik se odabire nasumično. Primjerice, svaki sudionik treba odgovoriti na jednostavno pitanje putem SMS-a. Međutim uvjeti za sudjelovanje mogu se drastično razlikovati od igre do igre. Za sudjelovanje u nekim igrama potrebno je platiti određen iznos novaca, dok je u drugima potrebno samo unijeti svoj e-mail.

primjer nagradne igre

#2 Ciljana publika

Voditi kampanju nagradnih igara bez poznavanja svoje publike unaprijed je izgubljena bitka. Jedno od najvažnijih pitanja za postaviti je kakav bi bio idealni kupac. Nijedna moderna marketinška kampanja ne prolazi bez procesa definiranja profila idealnog kupca. Utvrđivanje demografije publike, poput dobi, geografske lokacije, naobrazbe, zanimanja, i životnog stila, postavlja čvrste temelje za odabir sljedećih elemenata.

#3 Kanali za sudjelovanje

Nakon identificiranja ciljane publike sljedeći korak je selekcija najučinkovitijih komunikacijskih kanala za sudjelovanje u nagradnoj igri. Danas imamo izobilje kanala. Spomenimo samo neke od njih:

  • SMS
  • Chatbotovi
  • WhatsApp
  • Viber
  • Facebook Messenger
  • Web forme
  • Telegram
  • Push notifikacije

Svaki kanal dolazi sa svojim prednostima i nedostacima. Recimo, SMS je efektivan po pitanju općenite primjenjivosti, reacha, i stope otvaranja poruka. Uz to, najjednostavnija je platforma za sudjelovanje i generalno je najučinkovitiji kanal za stupanje u kontakt s postojećim i novim kupcima. No u usporedbi s Facebook Messengerom ponešto je skuplji i nudi manje opcija za sadržaj. Sve u svemu, odabir najprikladnijeg kanala ovisit će isključivo o strukturi ciljane publike i ciljevima kampanja. Iz tog razloga najbolje je razmotriti sve opcije prilikom razrađivanja koncepta kampanje.

Brendovi obično postavljaju nagradne igre na samo jednom kanalu. No kako bi se postigao što veći reach poželjno je uključiti dodatne kanale. Primjerice, dodavanje glasovnog kanala bio bi efektivan pristup u slučaju da je publika starija i ima poteškoće s tekstualnim unosom. Još jedan primjer bio bi dodavanje web push notifikacija, u slučaju da brend ima svoju aktivnu web stranicu.

Ako želite znati više o marketingu putem više komunikacijskih kanala, i koje sve relevantne usluge pružamo, proučite našu Omnichannel Messaging platformu.

#4 Kreativno usmjerenje

Kao okosnica svake uspješne moderne marketinške strategije, kreativno usmjerenje faktor je koji odlučuje hoće li koji brend uspjeti. Iako je od presudne važnosti, brendovi ga često zanemaruju. Kroz kreativu brendovi se mogu dublje povezati sa svojom publikom. Ako je koncept kampanje uspješno pretočen u razrađene vizuale i tekstualne sadržaje, koji prate preferenciju publike, postoji puno veći potencijal za privlačenje većeg broja sudionika. A time i novih kupaca, na kraju krajeva.

#5 Promocija nagradne igre

Pola marketinga čini kreativnost, a pola promocija. Nakon što je nagradna igra dovršena, na red dolazi privlačenje sudionika putem oglasa. Trenutno su najjači alat kampanje oglašavanja putem društvenih mreža, no ima i drugih metoda koje ne bi trebalo zanemariti. Spomenimo neke ideje: e-mail kampanje, dijeljenje objava na društvenim mrežama, i recimo, uvrštavanje CTA (call-to-action) bannera na početnoj web stranici brenda.

Kod nagradnih igara, naglašavanje žurnosti je izuzetno efektivna metoda. Posebna ponuda koja uskoro ističe će sudionike motivirati na brzu akciju – u smislu ako ne prihvate ponudu istog trenutka da će propustiti nešto vrijedno.

#6 Upravljanje kampanjom i praćenje rezultata

Sav uloženi trud u nagradnu igru uzaludan je ako nemate uvid u podatke i nije vam jasno kakve rezultate ona ostvaruje. Kako biste utvrdili što se točno događa u kojoj kampanji, a i postavili temelje za uspješne buduće kampanje, ključno je implementirati nadzor kampanje u stvarnom vremenu i pratiti podatke o konverziji.

#7 Pravni okvir

Što se tiče zakonske strane, organizacija nagradnih igara poprilično je zahtjevna i sa sobom nosi određene rizike. U većini zemalja uvjet je da se pri svakoj kampanji definiraju pravila i uvjeti te da se dobije odobrenje od strane nadzornog tijela, npr. Ministarstva financija. U nekim zemljama nagradne igre se smatraju kockanjem i potrebno je platiti određeni iznosa za sudjelovanje, ako ne i posjedovati licencu za provođenje kampanje.

Također, postoji puno podvrsta nagradnih igara, i njihove definicije variraju među zemljama. Iz tog je razloga nužno konkretno definirati pravila i uvjete, posebice ako se radi o kampanjama koje se provode u više zemalja, u kojima se dijele nagrade visoke vrijednosti. Velike nagrade sa sobom nose i veliku odgovornost.

Ako ste zaintrigirani… mi smo tu.

Zainteresirani ste za pokretanje kampanje nagradnih igara, ali se ne želite sami zamarati s ovim kompletnim procesom? Srećom, NTH je stručnjak u organizaciji nagradnih igara, s preko 10 godina iskustva u provođenju uspješnih kampanja. Nudimo kompletno rješenje za čitavu proceduru nagradne igre, koja podrazumijeva automatizirano izvlačenje dobitnika i obavještavanje pobjednika putem našeg korisničkog sučelja. Uz to, pružamo i sljedeće usluge:

  • Razvoj koncepta i kompletne kreativne usluge
  • Implementacija putem više komunikacijskih kanala
  • Usklađenost s pravnim propisima
  • Praćenje kampanje u stvarnom vremenu i upravljanje odnosa s klijentima
  • Korisnička podrška 0-24
  • Online i offline promocija kampanje

Ako ste zainteresirani za besplatne konzultacije u vezi organiziranja svoje kampanje nagradnih igara, saznajte više o našim uslugama ovdje.

Zainteresirani ste za suradnju?

Kontaktirajte nas

VIJESTI I ZANIMLJIVOSTI